středa 5. září 2012

Nový ruský stíhací letoun.

Nejmodernější ruské letadlo od Suchoje


Vznik ruské Suchoj PAK-FA označuje konec Spojených států 'čtvrt století dlouhý monopol na design velmi nízké zjistitelná (VLO) nebo stealth letadla:1.

Schopnosti PAK-FA učinit jasné prohlášení definující ruský pohled V-Visual-Range (WVR) a na další léta-Visual-Range (BVR) vzdušného boje, lišících se zásadně odlišuje od současné západní myšlení. Ruská paradigma je jednoznačně zaměřena na myšlenku, že BVR a WVR boje jsou hodně podobné, pokud v průběhu zakázky koncovka bojovníka za útok je v sledování rozsahu řízení palby zbraňový systém a kde je to možné zbraň nebo požáru ovládací prvek by měl být poražen kinematicky. Hlavní pozorován rozdíl mezi WVR a BVR boj v ruské model, je, že tato spoléhá více na dlouhé vzdálenosti senzory a jejich schopnost porazit nízké pozorovatelnost opatření, nebo aktivní protiopatření.

Navržen tak, aby konkurovat F-22 v tradičních Kromě Visual Range (BVR) a ve Visual Range (WVR) vzdušného boje, PAK-FA akcie všechny klíčové páté generace atributy až nyní unikátní F-22 - stealth, nadzvukový Cruise, tah vektorování, vysoce integrované systémy letecké a výkonnou sadu aktivních a pasivních snímačů. Zatímco PAK-FA pevně kvalifikuje jako pátá generace design, má dvě další atributy chybí v dochovaných F-22 design. První z nich je extrémní agility, které vyplývají z vyspělých aerodynamický design, výjimečný tah / hmotnost poměr výkonu a trojrozměrné tahu vektorování integrován s moderní digitální systém řízení letu. Druhá atribut je výjimečná boje vytrvalosti, výsledek 25.000 liber vnitřní paliva. Interní a externí zbraň náklad bude pravděpodobně o něco větší, ale srovnatelné s F-22A.

Rusko má v úmyslu působit nejméně dvě stě PAK-FA, Indie, dvě stě padesát indického páté generace stíhací letadla (FGFA) varianta, s globálním PAK-FA vývozy by mohly přidat alespoň 500 více ocasy k produkci shodují. Uvedla záměr je dodávat PAK-FA jako náhrada za stávající T-10 stíhacích letounů řady opevnění.

Počáteční analýza PAK-FA snímků a zveřejňovat ruskou vládu a Suchoj předsednictva ukazují, že výrobní PAK-FA bude výnos vyšší aerodynamický a kinematické výkon současných F-22A design, a stejně nízkou observables výkon F-35A JSF2.

Zatímco základní formování pozorovaných na této první prototyp PAK-FA bude popírat, že kritické vše-aspect stealth výkon F-22 v boji vzduchu BVR a hluboké proniknutí, jeho extrémní manévrovatelnost / design prvky ovladatelnosti, které mají za následek extrémní agility , dát mu možnost stát se nejvíce smrtící a přežití bojovník někdy postavený na boji proti závazky vzduchu3.

Je důležité vzít v úvahu, že se veřejně zobrazen PAK-FA prototyp nepředstavuje výrobní konfiguraci letadla, což je použít nový motor design, a rozsáhlé VLO léčby, které nejsou nutné na prototypu. Řada pozorovatelů se pokusili vyvodit závěry o výrobních PAK-FA VLO představení založené na neexistenci takové léčby, jejímž výsledkem byla řada nerealisticky optimistické komentáře.

PAK-FA nízká míra počáteční těžby se plánuje na rok 2013, a plná Rate produkce pro rok 2015, s první dodávky indického dvojí sídlo varianta plánované na rok 2017.


http://www.ausairpower.net/Sov-Star-TSS.gif


PAK-FA historického vývoje
http://www.ausairpower.net/PAK-FA-NPO-Saturn-1S.jpg

Včasné poskytnutí PAK-FA design (NPO Saturn).

Rozvoj a vývoj historie PAK-FA, historicky, nebyl dobře zdokumentováno v otevřených zdrojích, především kvůli vysoké úrovně tajemství obklopující tento program od svého vzniku. Co je známo z otevřených zdrojů do značné míry činí porovnání různých úmyslné a nahodilé ruské zveřejnění, a stále více, zveřejnění Indie, kteří mají 25% podíl na rozvoji designu.

Studie letadla vlastností konstrukce, a dříve Suchoj demonstranty, naznačují, že hodně opatrné myšlení bylo investováno do tohoto návrhu a jeho postupný vývoj po dobu dvou desetiletí.

Když Sověti nasadili Su-27s opevnění B v průběhu začátku roku 1980, investice do nahrazení bylo zahájeno. To vyústilo v poměrně dobře známé 1990 MiG I.44 MFI (Mnogo-Funktsionniy Istrebitel 'nebo Multi-Role Fighter), který byl víceúčelový stíhací letoun vychází z toho, aerodynamika ze tří "" designy Eurocanard ale mnohem větší a má být Poháněno Al-41f nadzvukové Cruise engine.

MFI byl postaven na supercruise, a zajistit velmi agility, ale žádné investice byla provedena do podpisu snížení, což je zásadně nekonkurenceschopná proti počátku 1990 US Air Force pro moderní taktický stíhací letoun (ATF) YF-22 a YF-23 demonstrantů.

Nedostatek budoucnosti drahé vysoké podpis bojovník, a MiG organizace de facto úpadku v důsledku tržní úspěch vývozu větších Suchoj opevnění, viděl MFI odsunuti na demonstrační program. Důležitým produktem program MFI byl Al-41f supercruising motor, po vzoru Spojených států 'motor Pratt & Whitney F119 série, která pohání F-22A. Al-41f je základem vysoké teploty jádra komponenty použité v supercruise schopné 117S série engine, který nyní pohání výroby Su-35S opevnění a PAK-FA prototypy.

Během tohoto období Suchoj vyvinul neobvyklý S.32/S.37 vpřed zametl křídlo demonstrant, který má spojit nadzvukové výkon super-manévrovatelnost. Tento design demonstroval použití velkých LEX, přes velké čtvrtletí kruhové zátoky. Stejně jako MFI, tento design nebyl tajný a byla použita k prokázání základní technologie a design pravidel.

Více úspěšný předváděcí postavena v tomto období byla Su-37 "Super hráč na křídle", odvozené z dřívějších Su-27M/Su-35 opevnění E. Su-37 byla určena k prodloužení T-10 opevnění design k limitu, zejména v elektronických systémů a manévr výkonu. Je představil první AXI-symetrické 3D (trojrozměrný) pro řízení vektoru tahu (TVC) trysky, ručně ovládané, a později integrované s digitální Systém řízení letu (DFCS), první čtyřnásobný DFCS v ruské stíhací; kompozitních konstrukčních prvků; Moderní skleněný kokpit a platnost citlivé sidestick správce, digitální základní avionikou, N-011M BARS hybrid Elektronicky Řízené Array (ESA), radar, a kompaktní ESA ocas varování radar.

Kombinace aerodynamického designu rafinovaných na základě postupného evolučního vývoje, DFCS, Twin 3D vektorování tahu motorů supercruising mezioperační v některých vyspělých kinematické design draku, prodloužil design opevnění přímo do kategorie "extrémní agility" - které lze definovat jako harmonizované a vzájemně se doplňující bilance extrémní manévrovatelnost a extrémní ovladatelnosti.

Su-37 Super hráč na křídle demonstrace snaha prodloužit životaschopnost základní T-10 design opevnění téměř dvě desetiletí, a přinesl základní technologie používané při návrhu Su-30MKI/MKM opevnění H a, jak je vidět v druhé polovině roku 2008, Su-35S, často označovaných jako "4 + + generace opevnění". Umožnil také získat zkušenosti, které byly rozhodující pro vývoj náhrada za T-10 série opevnění.

PAK-FA řádně kvalifikuje jako 21. století projekt, jako formální řízení na program byl zahájen během 2000 - 2001 podle ruského ministerstva obrany. Ruské zdroje uvádějí, že Suchoj a Jakovlev byl MiG vyzvány, aby nabídku návrhů. Počáteční myšlení bylo vyvinout letoun větší než MiG-29 Fulcrum, ale menší než Su-27 hráč na křídle, s větší rozsah / persistence k opevnění, nízká schopnost pozorovat, extrémní agility, nadzvukový Cruise schopnosti, a okolí STOL krátké oblasti schopností . Suchoj zvítězila ve výběrovém řízení v roce 2002 s jeho T-50/I-21 návrhu s MiG a Jakovlev působí jako subdodavatelé ve vývoji. Ruské zdroje uvádějí, že Suchoj schopnost financovat mnoho rozvojových činností od firmy příjmů zisky export byl hlavní faktor v rozhodnutí.

Počáteční design PAK-FA byla dokončena v roce 2004, uprostřed veřejné spory o nižší, než má maximální rychlost, a větší než určena prázdná hmotnost. Plný ruský MO prostředky nebyly poskytnuty až 2005 - 20064.

Prototyp vzlétl 29.ledna 2010, je určena k prokázání letadla aerodynamiky, konstrukce a kompatibilitu VLO tvarování s aerodynamickým a strukturální omezení. To je prohlašoval, že je vybaven 117S Al-31F motor variant, které jsou společné Su-35S, as má nový motor musí ještě dokončit vývoj a zadejte výroby. Ten by měl být varianta nebo derivát z Al-41f design. Stávající prototyp pravděpodobně chybí kompletní verzi svého konečného avionických suite, s největší pravděpodobností zaměstnávají velké části nový a plně digitální Su-35S avioniky suite jako základ pro rozvíjející design konečné avioniky fit, jak tomu bylo v případě na vývoj z předchozích variant opevnění.

První "veřejné", let trval 47 minut a byl určen k testování manipulace, motor chování, podvozek provozu a základních funkcí systémů2.

PAK-FA byla navržena s požadavkem uvedl, že jsou schopny operovat z krátkých, nepřipravený dráhy na podporu expediční operace. S výjimkou pozorovatelný nasazena lapač hák, PAK-FA design zahrnuje všechny klíčové konstrukční vlastnosti, které jsou vyžadovány v letoun provozovat od ruské námořnictvo ski-skok vybavených letadlových lodí. Není známo, zda existující konstrukce obsahuje ustanovení nezbytná pro háček zatížení lapač.

Vybaven 3D TVC a velké LEX ovládací plochy, nájezdových rychlostech výkon v řádu 100 uzlů, dřez sazby o něco nižší než 20 ft / sec a zcela ploché přístup postoje letadlo lze očekávat od tohoto návrhu, stejně jako přiměřeně nízké lapač hák a související přistání zatížení dopravce. takovými požadavky na výkon, v kombinaci s rozsáhlou zorné pole poskytnutých stíhací / stávku / baldachýn konfigurace útoku, a funkční lapač hák systém, pravděpodobně integrován do zadní části břišní vnitřní zbraň Bay, by PAK-FA neobyčejně vhodný letadel pro námořní operace.

Indie se zabývala již v PAK-FA rozvojové úsilí, ale ruské zdroje uvádějí, že jednání o sdílení prací mezi HAL a Suchoj / KnAAPO bylo protahováno. Open zdroje naznačují, že Indie je odpovědná za 25% vývoje PAK-FA, a to především v oblasti software a systémovou integraci, oblasti, kde Indie má nedávné zkušenosti prostřednictvím Su-30MKI program. Indie má rovněž přispět v oblasti kompozitních materiálů, s nároky PAK-FA struktura je tím, že celková hmotnost letadla, spíše než jen draku strukturální váhu, asi 25% titanu a 20% kompozitů. Indických pramenů vyplývá, že i jednoduché a dvojité sedadlo varianty bude postaven pro Indii.


Taktické, operativní a strategický dopad PAK-FA
Nadzvukový Cruise schopnosti, integrovaný senzor suite, slušný VLO výkon, extrémní agility a mimořádné vytrvalosti vyspělé výrobní PAK-FA bude produkovat významný dopad na post 2015 období, na taktické, operační a strategické úrovni. Na druhé straně, bude to také produkovat politický dopad.

PAK-FA představuje vynikající příklad typu "schopnost překvapení", studoval na konci roku 2009 Vědecký výbor pro obranu zpráva. Zatímco selhání k účtu pro blížící se příchod tohoto designu ve Spojených státech TACAIR struktuře ozbrojených sil plánování kvalifikuje PAK-FA jako "známý schopnost překvapení", významný pokrok ve PAK-FA aerodynamický, kinematické a nízké observables design mají také nárok jako "překvapující schopnost překvapení".

Technická analýza PAK-FA, v následujících částech tohoto dokumentu vyplývá, že její aerodynamický výkon a hbitost bude vyšší než ze všech Spojené státy postaveny bojových letadel v současné době v provozu či plánovaných, s výjimkou budou definovány ještě "šestý generace bojovník ", který v nejlepším případě je 15 až 20 roky od počáteční provozuschopnosti (IOC). Technická analýza PAK-FA také ukazuje, že letadla VLO tvarování umožňuje stávající prototyp konfiguraci k dosažení podobných VLO výkon F-35 Joint Strike Fighter, a s nižším a na zádi trupu VLO tvarování design zlepšení, potenciálně konkurenční VLO výkon proti F-22A Raptor.

Na taktické úrovni to přinese velký dopad Kromě Visual Range a ve Visual Range letecké boje.

Důležité kvalifikace je to, že nejnovější analýzy relativní bojeschopnost vzduchu provedené ve Spojených státech, předpokládá, že BVR boj vzniknou mnohem častěji než WVR boj. Základem tohoto předpokladu, že proti bojeschopnost vzduchu lze snadno zjistit a sledovat podle ISR systémy, které umožní Spojené státy americké stíhací letadla zvolit čas, místo a typ zakázek na výhodu. Tento předpoklad se zhroutí, pokud odpůrce bojovník má významnou VLO schopnosti, jako zralý PAK-FA bude. Výsledkem je, že útočící PAK-FA bude muset být zapojen na mnohem užší rozsah než stávající Non-kradmý hrozby, budou při vstupu předvídatelné geometrie, kdy útočící vysokou hodnotu cíle jako AWACS / AEW & platformy C, cisteren, nebo obhajoval povrch aktiv.

Dalším důležitým kvalifikace je to, že extrémní hbitost PAK-FA design výrazně degradovat zabít pravděpodobnost všech Spojené státy vysílají do rakety vzduchu, (AAM), zvláště když AIM-120 AMRAAM, které budou mít za úkol udržet potřebné manévry porazit PAK-FA. Stejně jako F-22A Raptor, PAK-FA bude poskytovat významnou schopnost kinematické porážku příchozích protiraketové střely.

Parametrické a taktické analýzy provedené Air Power Austrálie v roce 2008 - 2009 na pravděpodobný dopad vyspělé výrobní PAK-FA nasazeny proti Spojeným státům 'stíhací typy byly řádně validovány, vzhledem k nastavení PAK-FA prototyp.

"Jak to tajný PAK-FA je třeba porazit USA odkazu bojovníků? Radar průřez pouhých -20 dBSM by popíral, brzy Kromě Visual Range (BVR) raketových střel pomocí AIM-120C / D AMRAAM na všechny současné i plánované americké stíhačky. Přitom o nic lépe, jako je -30 dBSM nebo -40 dBSM, prostě zvyšuje obtížnost při stíhání dlouho raketové útoky rozsahu."

"Důsledkem toho je, že protiraketová boj bude komprimován do kratší vzdálenosti a kratší lhůty, a tím i důraz na stealth, nadzvukový vytrvalost a boj zblízka agility bojovníků USA. Větší část zakázek se bude na vizuální rozsah a většina BVR angažmá skončí odehrává uvnitř 30 námořních mil" .5

V Kromě Visual Range boje, kombinace nadzvukový Cruise a konkurenční VLO výkon bude umožňují PAK-FA napodobit taktiku vyvinuté pro F-22A Raptor. PAK-FA tak může být čekal, že produkuje větší pokřivené vzduchu směnných kurzů boj s hodnotami dosaženými v F-22A Raptor, když pluje proti dědictví "teen seriálu" bojovníky v cvičení od roku 2004. I kdyby PAK-FA design byly jen k dosažení poloviny účinnosti F-22A Raptor, bude to ještě výnos BVR směnných kurzů pořadí 50:1 proti dědictví bojovníky.

Příchod PAK-FA tak neodvolatelně prosazuje do konce provozní užitečnosti Teen série (F-15 / F-16 / F/A-18) generace stíhacích letadel, vyznačující se příchodem Su-35S, v tradiční bojovník role vzdušné převahy, protivzdušná obrana a taktická stávka v napadeném prostoru. Tato letadla budou uchovávat provozní utilita pouze v tolerantní prostředí, kde se Su-35S, ani PAK-FA není nasazena nebo je schopen být nasazeny.

Neméně zajímavá je dopad na taktické úrovni, kdy PAK-FA je letecky převezena na F-22A Raptor.

"Boje mezi-22A F a PAK-FA bude blízko, vysoký, rychlý a smrtící. F-22A může dostat 'první pohled' s APG-77, Rozšířené Infra Červené vyhledávání a Track (AIRST) snímač s byly odstraněny, aby ušetřil peníze, ale PAK-FA může dostat 'první pohled' prostřednictvím svých pokročilých infračervený senzor. Poté, zapojení se stane nadzvukovou rovnocenné bitvy o Británii nebo vzdušného boje nad Severní Koreou. výsledek bude velmi obtížné předvídat jak to bude záviset hodně na boj dovednosti pilotů a schopností raket pro koncové-hry zabije. Neexistuje žádná záruka, že se F-22 bude převládat pokaždé. "6

Taktický dopad vyspělé výrobní PAK-FA je tedy ztráta zdrcující výhody poskytované až nyní F-22A Raptor. Pluje proti PAK-FA, rozhodující výsledek lze zaručit pouze na početní převaze F-22A v platnost v divadle.

Spojené státy 'Kancelář tajemníka obrany (OSD), od té doby koncem roku 2008 povýšen použití F-35 Joint Strike Fighter jako náhrada za F-22A Raptor, které používají toto odůvodnění jako odůvodnění do Kongresu pro předčasné ukončení F-22 výrobních. Proto je přežití a zhoubnosti z F-35 Joint Strike Fighter, když postavil proti Starší PAK-FA stala kritickou míru operativní a strategické hodnoty plánovaných států TACAIR schopnosti United.

Parametrické a taktické analýzy provedené Air Power Austrálie v roce 2008 - 2009 o pravděpodobné angažmá výsledků mezi PAK-FA a F-35 Joint Strike Fighter jsou také potvrzeny technické analýze PAK-FA prototyp design.

"F-35 Joint Strike Fighter bojuje o přežití proti konvenčním Su-35BM opevnění, jen s jeho -30 dBSM třídě sektoru stealth před jeho zachování v některých situacích BVR boji. Proti dokonce -20 třídy dBSM PAK-FA, F-35 patří do přežití černá díra, do které Spojené státy starší bojovníci, jako F-16C / E, F-15C / E a F/A-18A-F mít jiždostala. "5

"Osud F-35 Lightning II by bylo daleko horší v boji prostředí vzduch napadeno PAK-FA. Pokud Mach 1,5 PAK-FA využívá své infračervený senzor jako primární senzor a dodržuje rádiové frekvence pro regulaci emisí (EMCON ), pak první detekci F-35 je APG-81 radar by mohl být v ~ 20 námořních mil nebo méně s vystřelené raketě by-FA infračervené senzory PAK již příchozích 60 - 70 námořních mil daleko. PAK-FA by snadno zlomit, aby směr mimo F-35 je AIM-120 angažmá zóny."6

"trvalé otáčení výkon F-35A Lightning II byl nedávno zveřejněn jako 4,95 G na Mach 0,8 a 15.000 stop 1969 F-4E Phantom II by mohla udržet 5,5 Gs na 0,8 Mach se 40 procent vnitřního paliva na 20.000 metrů. F-35 je také mnohem pomalejší než 1960-4E F nebo F-105D. Takže F-35A je aerodynamický výkon je 'zpět', když ve srovnání s 1960 dědictvím bojovníky. Důsledku tohoto nižší výkon JSF je to, že jeho DAS by mohla odhalit příchozí raketa, ale letadlo nemá turn-sazby na out-létat. Vzhledem k tomu, F-35 také postrádá výkon, aby se zapojily, nebo útěk, opakované 'pozornost' záběry z PAK-FA by mohlo způsobit vysoké ztráty. Očekávejte směnný kurz, který se řádově 04:01 ve prospěch PAK-FA, možná mnohem vyšší."6

Příchod PAK-FA proto také neodvolatelně vynucuje skončení provozní užitečnosti F-35 Lightning II Joint Strike Fighter, vymezené přibližně 1990 hrozbu spektrum technologie, v tradiční bojovník role vzdušné převahy, protivzdušná obrana a taktické stávce v napadeném prostoru. F-35 se, není na rozdíl od starších bojovníků, uchovávat provozní utility jen v tolerantní prostředí, kde se Su-35S, ani PAK-FA není nasazena nebo je schopen být nasazeny.

Provozní dopad na nerozhodný boj směnných kurzů ztráty mezi vyspělé výrobní PAK-FA a F-22A Raptor, a velmi vysoké F-35 Joint Strike Fighter ztrátovost proti vyspělé výrobní PAK-FA mít závažné důsledky na provozní úrovni, a V důsledku toho, v strategické a politické úrovni.

Jakmile PAK-FA je nasazen v prostoru operace, zvláště pokud je podporováno mohutně do proti-VLO schopný ISR systémy, Spojené státy již nebudou mít schopnost rychle ukládat vzdušné převahy, nebo možná dokonce dosáhnout převahy v vzduchu. To přispěje nejen popírat Spojené státy přístup k soupeřovu obhájena vzdušného prostoru, ale zároveň představuje perspektivu Ozbrojené síly Spojených států nebude schopen spolehlivě bránit in-divadlo založil a linie resupply. Pokud k tomu dojde, in-divadlo založil a povrchové aktiv se na vzduchu útoku letadly vyzbrojen širokou škálu přesných a vysoce letální preciznosti provázené munice, s potenciálem pro velmi vysoké ztráty na životech a vybavení rozmístěných v-divadle.

Konvenční myšlení při plánování leteckých kampaní, empiricky pozorovatelné z Blitzkrieg kampaně 1940 až nedávno Spojené státy vedly letecké kampaně od roku 1991, místy těžký důraz na porážku proti letišť leteckým útokem, odepřít soupeře příležitost do soutěže vzdušného prostoru. K dosažení tohoto účinku, útočník potřebuje schopnost opakovaně proniknout obhájena vzdušného prostoru k vypnutí letiště, aby je vypnout, a způsobit opotřebení na nepřátelské letadla na zemi.

Plnění této strategie kampaně ze strany států ozbrojených sil Spojených, a spojenci, se nyní stává problematické vzhledem k rozvoji a šíření moderních anti-přístup možnosti, jako proti-VLO schopný ISR systémy, a pokročilé vysoké mobility povrchových letecké raketové systémy, jako jsou S-300PMU2 Favorit / SA-20B, S-400 Triumf / SA-21 a plánované S-500 série. To silně omezuje možnosti Spojených států, protože pouze B-2A Spirit a F-22A Raptor může proniknout, jako obranu s přijatelně nízkou ztrátovostí.

Nasazení zralé PAK-FA do takového prostředí, velmi výrazně zvyšuje riziko pro Ozbrojené síly Spojených států, jak je letadlo může důvěryhodně problém F-22A Raptor v vzdušného boje. Zatímco určena přežití stávku / ISR letadlo definované v posledních Quadriennale obrany dokument přezkum se může nakonec poskytnout přesvědčivé schopnosti proniknout pokročilé anti-přístup schopnosti, a tak útok nepřátelské letiště, bude třeba bránit proti PAK-FA , a letišť nasazení tohoto letounu bude také třeba bránit proti PAK-FA letadla úkol-letecký úder misí pultu.

Z hlediska technologické strategie, PAK-FA tak účinně porazí struktury sil model plánované pro státy TACAIR schopnosti United, jak je stanoveno v prohlášení OSD politiky a jako zopakoval v nedávno vydané Quadriennale obrany dokument Review.

V případě, že Spojené státy nadále podél struktury cesty v platnost pro TACAIR vytyčené definice politiky OSD za poslední tři roky, bude odepřen přístup k žádné provozní divadla, do kterého důvěryhodné čísla PAK-FA jsou nasazeny na soupeře. Na oplátku, Spojené státy se odradit od používání konvenčních ozbrojených silách v takovém scénáři. V důsledku tohoto, v pořadí, je, že výrazný tlak bude kladen na budoucí prezident ohrozit používání, nebo provozně použití taktických jaderných zbraní7.

Ne nepodobný situaci by došlo v situaci, kdy Su-35S je nasazen, v takticky významné počty, nebo ve shodě s PAK-FA. Společně a nerozdílně, tyto scénáře mají hlubší geostrategické a politickými důsledky, které jsou mimo rozsah tohoto dokumentu.

Pokud Spojené státy nejsou provádět některé zásadní změny ve struktuře plánu v platnost, ztratí strategickou volbu zaměstnávání Non-vojenské jaderné kapacity v divadlech, kde PAK-FA a / nebo významný počet-35S Su jsou nasazeny.

Pouze praktické nízké riziko možnosti, že Spojené státy jsou k nasazení během tohoto desetiletí velké množství moderních stíhacích letounů, které jsou konkurenceschopné proti PAK-FA v letecké bitvě, a to jak BVR a WVR.

Navrhovaná "šesté generace bojovník", není schůdné soutěžící v tomto časovém rámci. F-35 Lightning II Joint Strike Fighter není konkurenční a nemůže být, aby byly konkurenceschopné vzhledem k základním omezením návrhu ve aerodynamických a VLO tvarování výkon. Jediným letadlem postavený ze strany Spojených států, který může přežít v prostoru zpochybněna PAK-FA je F-22 Raptor, a vzhledem k časovému rámci zájmu, je to jediný návrh, který lze přizpůsobit porazit PAK-FA.

V základní Grand strategii pojmy, příchod PAK-FA ponechává ve Spojených státech s jedinou schůdnou cestou, pokud má v úmyslu zůstat životaschopné v globální mocenskou hru vzduchu - vybudovat dostatečnou F-22 Raptor nahradit většinu bojovníka dědictví americké loďstvo , a ukončit F-35 Joint Strike Fighter co nejdříve, jak F-35 již nebude použitelné bojové letouny pro role jiná, než boj proti povstání (COIN), ale nákladově efektivnější a vhodnější řešení, které již existují pro tuto role.

Ve strategických a techno-strategického hlediska, PAK-FA je nejvíce prominentní "hru Changer" v oboru, neboť bojovník T-10/Su-27S opevnění B vstoupil provozní služby v polovině 1980. Pokud se Spojené státy výrazně nemění její plánování pro budoucnost taktické letecké síly, zvýhodnění, které po desetiletí bude brzy ztratil.


PAK-FA filosofie designu
http://www.ausairpower.net/Sukhoi-T-50-PAK-FA-KnAAPO-2S.jpg

První vysoké kvality v letu obraz prototypu bude uvolněna Suchoj / KnAAPO. Bližším zkoumání detailů v tomto snímku, zejména pak absence přisazená INSTM na plně kloubové řídící plochy fin naznačuje, tento obrázek je z jiného letu, a mohlo by dokonce být in-flight image jiného prototypu draku (Suchoj).

PAK-FA začali přezdívat podle západních pozorovatelů jako "Raptor-ski" nebo "F-22-ski". Tento štítek je rozumné z hlediska výklenku letadlo má zabírat, protože je určen přímo napadnout F-22A Raptor, ale toto označení je poměrně nepřesné, pokud jde o konfiguraci letadla a jeho prováděcí projekt.

V nejširším pojmů, PAK-FA je splynutí myšlenek a konstrukční prvky vidět v pozdních variant opevnění a demonstranty, ale zahrnující specifické tvarování stealth prvky zaměstnán dříve v Northrop / MDC YF-23 demonstrant ATF, a výroba LM F-22 Raptor. PAK-FA je jednoznačně unikátní ruský design a není ani kopie F-22 nebo YF-23.

Ne méně důležitě, PAK-FA je na západní poměry nízké riziko design, po ruské filozofii "evoluční" design, spíše než "Big Bang" přístup v současné době přednost na Západě, se snaží začít od nuly s většinou nebo všechny klíčové části návrhu.

Je důležité si uvědomit, že ruský přístup k vývoji více než často se liší od západního přístupu, zvláště ve Spojených státech průmyslem, s mnohem silnějším ruský zaměření na řízení rizik a minimalizaci rizik. Účinný přístup patrný ve vývoji rodiny opevnění letadla bylo, za prvé, plánovat dlouhodobě, pak se šířit rizika vývoje celé řady plánovaných nových typů letadel a variant, stejně jako paralelní design / rozvojových aktivit. Výhody takového přístupu jsou jasně zřejmé.

Nejlepší příklad toho, jak daleko účinnější ruský vývoj systémů filozofie je, že vývoj PAK-FA, se plánovalo v pořadí US $ 10 miliard, byl zahájen oficiálně v roce 2002, současně se zahájením F- 35 Joint Strike Fighter program, ale ta druhá má opakovaně zkušenosti s prodlením v seznamu, opakované problémy se základní techniky, a zůstává zatížena s kumulovanými design rizika, stejně jako neúměrně vysokou a stále rostoucí náklady.

Je-li cílem je vytvořit design on-čas a on-náklady bez nepříjemného překvapení, že je hodně říci o ruské přístupu k systémům rozvoji.

Ruské zdroje naznačují, že prototypy budou vybaveny derivát stávajících Su-35S avioniky suite ke snížení rizik a nákladů. Je pravděpodobné, že tato strategie snižování rizik za použití stávajících výrobních hardware se budou vztahovat na ostatní klíčové vnitřní součásti. Použití 117S série motor společná pro Su-35S v PAK-FA prototypů je ukázkovým příkladem.

Dalším příkladem je základní rozložení nebo konfigurace PAK-FA draku design, který je prokazatelně na základě T-10 řady opevnění, s velkým trupu krunýř centrum, dvě dlouhé hadovité vstupní kanály motoru, s přívody pod velkým LEX , motory se zvyšoval v odolných proti výbuchu trubic, které rovněž poskytnout prostředky pro reakci Kormidla kontrolu povrchu a TVC zatížení, a směsi dopředu trup zvednutý nad motorem osami, ne na rozdíl od opevnění a F-14 série. Dopředu a střed trupu design je tedy blíže k opevnění a YF-23 než F-22A. Křídlo planform je nejblíže k F-22, což odráží design je v VLO formování a nadzvukových Cruise výkon.

V případě, že PAK-FA odchyluje nejsilněji z dřívějších opevnění, F-22 a YF-23 je v zádi trupu design, a pohybující se LEX nebo Povorotnaya Chast 'Naplyva (PChN) design, má poskytovat extrémní manévrovatelnost a ovladatelnost , a tak extrémní agility - atribut chybí v F-22 a YF-23, ale existující v některých pozdějších variant opevnění, demonstrantů a prototyp programů.

Chcete-li zajistit extrémní agility, Suchoj design team zaměstnaných all-odolnost stroje v boji a canted ocas ploutve, kývl pohyblivé LEX design a 3D AXI-symetrické motor trysek. Široký rozestup plně kloubové ploutve a motor trysek poskytuje mnohem větší moment ruku pro aerodynamické a TVC roll a vybočit vstupy, než bylo pozorováno u předchozích vzorů. Zatímco ocasních ploch nenarušuje observables, použití AXI-symetrické 3D trysky dělá, ne jinak, než stanoví osově symetrické trysky z F-35 Joint Strike Fighter.

Ten vyvolává některé velmi zajímavé otázky týkající se klíčových design-offs obchodu, zatím není vysvětlen Suchoj. Stávající design konfigurace naznačuje, že extrémní ovladatelnost byla hodnocena za důležitější než všechny-aspect stealth byla, což naznačuje naopak, že letadlo není určen k použití jako hluboký penetrator na způsob F-22 a YF-23. Vzhledem k nízké priority, která v západní národy k udržování hluboké překrývajících SAM protivzdušnou obranu pás, citlivost na zadní čtvrtině SAM záběry spojené s omezeným všech aspektů stealth výkony nebyly vyhodnoceny jako rizikové stojí za značných investic do porážet.

Naopak, současný design může být výhodné vývoj zástupce, s přesnější zadní čtvrtině VLO design se objevit s konečnou výrobu motorů. Kvalita přední VLO design čtvrtletí ukazuje, že Suchoj jsou schopny produkovat zadní čtvrtině VLO tvarování design není o nic horší než F-22A, nebo-23 návrhů YF.

Vzhledem k současné PAK-FA konfiguraci, což může lišit od výroby konfigurace, stealth Zdá se, že slouží především k odepření antény soupeř brzy BVR střelby příležitost, umožňující PAK-FA téměř na dálku, kde její vynikající energetickou náročnost, extrémní agility a velký vnitřní protiraketové náklad dovolí ovládat boj zblízka angažmá.

Kombinace aerodynamického designu funkcí pro extrémní agility, vysoký tah / hmotnost výkon nadzvukové Cruise motory poskytovat nadzvukový vytrvalosti, a velký boj vytrvalost poskytuje velkou vnitřní paliva a velké zbraně zatížení, aby PAK-FA, která nejlépe Boyd "energie manévrovatelnost" model ještě být vyvinut.

Extrémní hbitost PAK-FA design, pokud se harmonicky s dalšími 5th generace designových prvků, otevírá řadu nových taktických možností, není možné se sídlem nebo v současné době plánuje západní stíhacích letounů.

Vezměme konvenční BVR ocas honit angažmá geometrie proti operační PAK-FA derivát dominance bojovník vzduchu. Konvenční stíhací s odkazem Teen série třídy aerodynamický design a výkon, příkladem je F-35A Joint Strike Fighter, je umístěn za PAK-FA, v rozmezí ~ 50 nm, se svými X-band radar multimode zamčené a sledování , za předpokladu, že PAK-FA letadla zachovává vysokou podpis zádi trupu a tryska design.

Používání extrémních designových prvků hbitost by umožnil PAK-FA derivát provádět obrácení manévry rychleji než konvenční stíhací vzory, způsobuje sleduje bojovník ztratit radar zámek jako PAK-FA představuje svůj VLO třídy nos aspekt výkonu bojovník. Během několika vteřin PAK-FA může vytvořit zbraně zámek, jako zbraňový systém bude mít sídlo pozici a identitu pokračovat bojovníka v průběhu bezprostředně předcházejícího tailchase. Pilot Zpočátku bojovník pak bude předložen s salva ze smíšených hledače vybavené BVR rakety zavírání při vysoké rychlosti na vzájemné okruhu.

Plný taktických potenciál extrémní agility, zejména v BVR angažmá, je třeba ještě prozkoumat v této době, jako většina studií k dnešnímu dni byly silně zaměřen na boj zblízka výhody plynoucí z tohoto letu režimu.

Více Ruské zdroje uvádějí, že PAK-FA bude provádět osm Air-k-rakety vzduchu ve vnitřních zálivy, s možností dalších osm externě prováděné zbraní v "tolerantní" hrozba prostředí. To emuluje strategie sledovaných amerických návrhářů v F-22, a tvrdil, ale ne řádně provedeny s-35 konstrukce F.

PAK-FA má neobyčejně robustní podvozek design, typičtější pro dopravce na námořních stíhaček, než pozemní bojovníky. To je v souladu se zamýšleným schopnost STOL k provozu z krátkých pole přívěsky na klíče, nebo davy s poškozenými vzletových a přistávacích drah, ale také plní záměr nasadit navalised dopravce variantou v budoucnosti. Ten byl předmět nějaké diskuse v průběhu veřejné diskuse v Rusku, v době, kdy PAK-FA program byl zahájen, ale nikoli vlastnost novějších diskusi. Konfiguraci stávajícího návrhu by vyžadovalo, aby tailhook být prováděny v zadní zbraní Bay osy.

Na základě analýzy vlastností a historie PAK-FA design zjištěno, že data, apt shrnutí tohoto letadla by se Vysokorychlostní / Vysoká Agility Interceptor / Letecká Dominance Fighter / persistent Strike / ISR platforma, postavená na provoz od krátkých nepřipravený přívěsky na klíče, a snadno přizpůsobit pro dopravce provoz letadel.

Co je zcela zřejmé, od základní konstrukce PAK-FA, je to, že toto letadlo je pouze design globálně, který bude spolehlivě schopny konkurovat F-22 Raptor v vzdušného boje. Je také mnohem lépe hodí k uvedla, ale velmi špatně provedena v F-35, záměr pro multi-servis víceúčelový stíhací letoun.
Předběžné PAK-FA Výkonnostní specifikace
MTOW
81.600 liber
Max rychlost
1.400 KTAS (Mach 2,44 ~ 36kft, ISA)1
Supercruise Obálka
700 KTAS až 920 KTAS (1.22M na 1,6 m> 36kft, ISA), ale analýza naznačuje pravděpodobnost vyšší horní konec bodu ~ 1,9 M.
Maximální Počáteční stoupavost
69.000 FPM
Climb Stropní
65.000 stop2
Zdroje: Suchoj prostřednictvím ruských médií, předběžné APA analýza
1 - nadzvukový let trvání neuveden
2 - strop omezení neuveden



http://www.ausairpower.net/Sukhoi-T-50-PAK-FA-KnAAPO-3S.jpg

Nad PAK-FA prototyp, pod výroby F-22A Raptor. a Dem / Val YF-23A. Tyto obrazy vystavit i podobnosti i zásadní rozdíly ve třech provedeních (Suchoj americké letectvo).

http://www.ausairpower.net/000-FA-22A-Nose-S.jpg

http://www.ausairpower.net/YF-23-Dem-Val-5S.jpg


PAK-FA Low Pozorovatelné Design
http://www.ausairpower.net/Sukhoi-T-50-PAK-FA-KnAAPO-1AS.jpg

Detail vstupního a spodní části trupu oblast (Suchoj).

Nízké pozorovatelné design formování zaměstnaných v PAK-FA prototyp ukazuje vynikající přehled o návrhu pravidel zaměstnané americké designéry při vývoji F-22A a YF-23 pokročilých taktických Fighter. To odráží pozorování provedené na jednom autory vysoce postavený americký konstruktér před několika lety, "jsme se vždycky nakonec dělá opravdu tvrdá práce učí, jak sestavit tyto věci, takže je snadné pro Rusy následovat jejich vzorů".

Pravděpodobné využívání F-22A a YF-23 pokročilých taktických Fighter nízké pozorovatelné tvarování design pravidla byla předpovězena prostřednictvím analýzy jako nejpravděpodobnější za posledních deset let, a následně zveřejněna v březnu 2009. Suchoj je prototyp utváření ověřené, že analytické predikce5.

Jak bylo pozorováno již dříve, ruský přístup k vývoji takto "evoluční" filosofie designu, ve kterém jsou rizika předčasného důchodu ve fázi vývoje nového typu letadla nebo variantu. Pokud je to možné, odchod do důchodu rizik je dosaženo v předchozích programů, jak se ukázalo opakovaně ve vývoji T-10 série opevnění letadel.

PAK-FA prototypy zobrazena v lednu 2010, mají nepochybně za cíl ověřit kompatibilitu celkové observables tvarování s aerodynamickým a konstrukčního řešení potřeb a jasně tak, jak je drahé detail RCS flare místě ošetření jsme zvyklí vídat na prototypech v USA chybí. Důvodem pro to je jednoduchý - proč utrácet cenná, ale omezených zdrojů pro rozvoj, pokud aerodynamické / strukturální testování zátěže ukazuje, že zásadní změny jsou nutné k formování důležitých prvků? Pro západní dodavatelé, kde imperativ je získat maximum z fondů rozvoje od zákazníka, a včasné zrušení programu těžké, nejvyšší riziko přístup téměř vždy vyhledat vrcholovým vedením. Vynikající případovou studii je tento extrémně vysoký stupeň "souběžný rizika", hlásil generální účtárna, v F-35 Joint Strike Fighter program.

Minimalizace rizik zaměřené na rozvojové strategie vysvětluje absenci vroubků na břišní vstupní rána-do dveří, a absence zoubkovaný trysky na předběžné konstrukci motoru. Konstrukční opatření, která mají být trvalé, jako jsou břišní Bay dveře zbraň, tankovací sondou dveře, a velké přístup panely, všechny zaměstnávají okraji vyrovnání nebo vroubků ne jinak, než B-2A, F-22A a YF-23 demonstrant.

Je důležité si uvědomit, že VLO tvarování design je jeden nejdůležitější aspekt VLO design se současnou základní technologie. To je proto, že jakmile tvarování je stanovena v návrhu, náklady na provedení změn je nepřiměřeně proudu, vliv konstrukce, aerodynamické chování a vnitřní balení systémů. Pokud VLO tvarování je provedeno špatně, v rané fázi vývojového cyklu, s F-35 nižší a vzadu trupy jsou reprezentativní případové studie, žádný rozumný navazující investice do dalších savých materiálů a struktur může překonat výsledný podpis problémy, a mohou zavádět další problémy s hmotností, nákladů a pevnost / tuhost sendvičové panely.

Tím, snaha o co nejlepší VLO formování v PAK-FA design od samého počátku, Suchoj návrháři prokázali, že mají pochopení tohoto aspektu design VLO velmi dobře. Tato strategie také otevírá možnost postupného zlepšování VLO výkon jako design zraje, a lépe VLO technologie materiálů k dispozici.

Prototypy show rozsáhlé použití toho, co se zdá být konvenční strhující, a konvenční konstrukci. Pokud skutečné VLO schopnost je určena, robotický nátěr zacházení nebo nášivky laminát technologie bude vyžadovat rozsáhlé, jak s technikami, které vyžadují vysoce vodivou vrstvu substrátu k potlačení impedance nesouvislosti povrch vyplývají z konstrukce použitou metodou. Jak bylo zmíněno v jiných oblastech Ruské průmyslové základny, lakování a technologie zpracování, povrchové dobře rozumět, a třída schopnosti světa jsou k dispozici.

Přední část trupu je nejbližším obecně konfiguraci YF-23, zejména v chining, kokpit umístění, a hrb na zádi kabiny, i když míšení horní přední část trupu do horního krunýře je pozvolnější. Existují významné rozdíly z YF-23. Chine zakřivení design pravidlo má čistě konvexní, stejně jako design na Chine-22A F. Nos výška je větší, aby uspokojila AESA s mnohem větší otvor, než je určen pro YF-23 nebo F-22A. Pokud vzplanutí skvrny jsou řádně kontrolovány použití materiálů a hranou rýhovanou ošetření kolem vrchlíku a dobré pásmovým radomem design pomocí frekvence selektivní vícevrstvý laminát je zaměstnán, formování související RCS příspěvek vpřed trupu v S / X / Ku -kapel bude podobně jako u F-22A, YF-23 nebo F-35.

Elektro-optický systém (OLS) věžičkou zaměstnán na prototypu je pravděpodobné, Su-35S OLS, a je neslučitelná s designem VLO, jak to je širokopásmové připojení kulovitý reflektor. Můžeme očekávat, že tváří VLO kapotáž podobný určených pro zrušenou F-22A AIRST (Advanced IRST [Obrázek]) v PAK-FA konfiguraci výroby.

Konvenční Pitotovou-statické sondy aktuálně připojených v okolí a předává z kokpitu jsou jako věž OLS, neslučitelné s designem VLO, a také můžeme očekávat, že tyto nahradit přístavy VLO design v PAK-FA konfiguraci výroby.

Okraj zarovnán pohyblivé LEX se snadno zachází s předními tlumiči a nebude představovat významné RCS vzplanutí místě. Zacházení movitého připojit představí hlavní problém v této části návrhu. Tupý úhel ve spojnici mezi LEX a přední část trupu je charakteristické pro dobrý design a je velmi podobný úhlů používaných v F-22.
http://www.ausairpower.net/T-50-Inlet-Facets-1.png

Čím nižší trup prototypu displeje zajímavé incongruities. Tam je náhlý přechod mezi pečlivě tvarovaná faceting vstupního gondoly, a hladce zaoblené zádi motorů a konvenční na zádi trupu. Faceting strategie je podobný F-22 design pravidla, se samostatně nebo dvakrát zakřivených přechody mezi rovinami (C. Kopp / Suchoj image).

Okraj zarovnán lichoběžníkový hlavní motor vstupy mají podobnou konfiguraci s F-22, ale existují značné rozdíly. Vstupní poměr stran je jiný, a rohy jsou zkráceny v podobným způsobem jako YF-23. Je-li správně zacházet s náběžnou hranou vložky a vstupní tunel absorpční materiály, vstupní design by měl výnos podobný RCS, aby její protějšky v USA.

Umístění motoru osy i nad vstupem centroidy, ve způsobu YF-23, výsledky v tunelu vstupní S-ohyb ve svislé rovině. Suchoj nebyly zveřejněny, zda vstupní blokátor bude zaměstnán. Zveřejňovat na Su-35S vstupní ošetření tvrdil, ~ 15 dB snížení X-band RCS ve srovnání s neléčenými vstupu tunely na Su-27SK. Použití S-Bend v PAK-FA by umožnil zvýšení počtu povrchových odrazí dalšího zvyšování útlumu a snížení RCS.

V S / X /-pásma Ku základní tvarování přední části trupu umožní dosažení skutečného VLO výkonu s použitím zralé RAS a RAM, kde v centru a na zádi trupu nevnáší větší RCS příspěvky od přední aspekt.
http://www.ausairpower.net/Sukhoi-T-50-PAK-FA-KnAAPO-2AS.jpg

Nahoře: PAK-FA horní přední část trupu ukazuje tvarování detailů; níže: YF-23A (Suchoj, US Air Force).

http://www.ausairpower.net/YF-23-Dem-Val-3S.jpg

http://www.ausairpower.net/Sukhoi-T-50-PAK-FA-First-Flight-8S.jpg

Ventrální pohled na prototyp s podvozkem snižuje (Alexander Baranov / Kommersant).

Křídlo design z planform pohledu je nejblíže k F-22A, a horní části trupu podobně jako YF-23, umožňující dosažení podobných RCS plnění těchto amerických typů, od jednotlivých aspektů.

V případě, že PAK-FA výrazně nedosahuje F-22A a YF-23 je tvarování konstrukce spodní části trupu a boků trupu, kde se obecná nastavení, křídlo / trup připojit úhly, a vstup / motor gondoly připojit úhly zavést podobný nezvladatelný specular návrat problémy jako bylo pozorováno u F-35 Joint Strike Fighter design. Jedná se o vlastní současné tvorbě designu a nemohou být významně zlepšeno hmot. Stejně jako F-35 Joint Strike Fighter, PAK-FA prototyp design bude produkovat velké zrcadlového návratu v každém manévru, kdy spodní části trupu je vystaven hrozbě emitor, a tento problém bude významné z Ku-pásmu až po L -pásmo.

Tento problém je umocněn tím, že u vestavěných ventrální křídla root aerodynamický kryt, tvrdí některé ruských zdrojů se sáčky pro skryté přepravu skládacích fin boji zblízka AAMs, jako RVV-MD/R-74 série. I když tyto aerodynamický kryt nevnášejí velké RCS příspěvky od přídi nebo zádi aspekty, budou negativně přispívat k aspektu RCS paprsku, a to zejména v případě ohrožení pod rovinou letu letadla.

Tvarování náprava aspekt podpisu světla problém spočívá ve více tupý připojit úhly, která by vyžadovala značné úsilí v resculpting trupu / křídlo připojení od hlavního podvozku zátoky na ocas, a zúžení Užitná šířka spodní části trupu tunel mezi gondoly . Ta je problematická. Alternativou může být použití silné RAM léčby, ve skutečnosti nahrazuje kůže po stranách vnitřní vpřed spodní části trupu tunel s RAM panely, s některými hmotnosti trest jako výsledek, který by neměl být významný v poměru k celkové hmotnosti letadla vzhledem k tomu, Na malém prostoru je třeba léčit.

Tailboom tvarování připomíná F-22 a F-35 návrhů, a nebude žádným významným RCS příspěvky od přední nebo zadní aspekty. V dolní polokouli bude trpět sankce kvůli nedostatečně tupý připojit úhly mezi křídly a stabilators, a vnější motorů. V horní části trupu aerodynamický kryt, který dům všech pohyblivých svislé ocasní pohony jsou dobře tvarované, a připojit úhly jsou dobře vybrané. Vnější převýšení z Kormidla ploutve je podobná do Spojených států vzory, a jako-23 ocasních ploch YF, jsou tyto plně propojeny s přínosem VLO odstranění impedance nespojitosti povrchu v připojit konvenční ovládání plochy kormidla.

AXI-symetrické 3D TVC trysky představovat stejné RCS zjištěné problémy s pevnou AXI-symetrické trysky používané v F-35 JSF analýzy [/ snímků], a používání zubaté pokrývat léčby a výfuku blokátory jako u F-35 JSF nebude překonat vnitřní omezení této kanonické tvarování design. Pozorované od zadní polokoule v L-pásma-pásma Ku, PAK-FA prototyp konfigurace bude produkovat až řádově stejně chudý jako RCS F-35 Joint Strike Fighter10.

Ve středu trupu taktickým hledím takto podobné Chine design pravidlo jako přední části trupu dělá, a bude nepředstavuje významný příspěvek RCS zezadu.

Pokud se výroba PAK-FA letadla používají stejné spodní a zadní části trupu design jako prototyp dělá, budou náchylné k zádi polokouli a aspekt hrozby světla za snížené úhlech, operovat od L-pásma až Ku-band, a to způsobem neliší od F-35 Joint Strike Fighter.

Stojí za to pozorovat, že nekonvenční kontrolní schopnosti letu PAK-FA do otevírat několik možností, v tom, že umožňují manévry, jako jsou ploché otočí, nebo dokonce otáčí, pokud banka úhel opačný ke konvenčnímu bankovnictví obrátit. Takové manévry povolení PAK-FA vykonat, bez potíží a vysoká energetická krvácení, odvrátí se od hlediska hrozeb světlo bez výrazných expozice problematické spodní části trupu, na rozdíl od konvenčních F-35 JSF, který se stane nevyhnutelně citlivé na detekci, sledování a raketových střel v těchto geometrií. Vzhledem k tomu, PAK-FA bude obsahovat obdobné nadzvukové Cruise schopnosti F-22, jeho okno zranitelnosti je velmi mnohem kratší při pokusu vyhnout se ocas aspekt ohrožení, a to má přesvědčivé schopnosti porazit protiraketové střely kinematicky.

, Zda je současná zádi trupu design PAK-FA je artefakt použití off-the-police Su-35S motory, nebo trvalý dlouhodobý rys design, je nejasný.

Obecná nastavení PAK-FA zádi trupu je kompatibilní se stylem 2D VLO ve tvaru TVC trysky používané v F-22A, a integrovaný s F119-PW-100 motory, jak to je v zásadě slučitelná s vynikající třetími -vektoru tahu na zádi trupu design používané v YF-23. Ten zůstává měřítkem pro širokopásmové zádi trupu VLO odvětví designu.

Produkovat 3D TVC trysky design, který má podobné VLO formování výkon jako F-22A 2D design trysky TVC není triviální úkol - není jasné, jednoduché řešení tohoto problému. Pokud Rusové vyřešili to, že by bylo dosáhnout významného pokroku v designu trysky VLO.

Až do Suchoj zveřejňovat své záměry v této oblasti, jako je například nasazení LO bandáže pro cestovní let, nebo poskytnout snímky z produkce PAK-FA zádi trupu design, bude to i nadále nevyřešené otázky.

Z hlediska technické RCS, tvarování design PAK-FA je výborný první pokus Rusy produkovat vysoce kvalitní VLO design. Přední části trupu a motoru sání oblasti tvarování design je vysoce konkurenční vůči novější vzory v USA, a se vzrostlými kvalitní RAS a RAM aplikace, budou mít skutečný VLO potenciál. V horní části trupu, křídla a ocasní plocha tvarování a planform zarovnání jsou také soutěžní návrhy proti USA.

Problematický dolní a zadní části trupu návrhy, pokud jsou uchovávány ve výrobě letadel, bude popírat PAK-FA druh hlubokého proniknutí schopnosti hledat v designu F-22A a YF-23.

Pouze citovaná RCS údaje o výkonnosti byl nedávno tvrzení, že Suchoj PAK-AF bude mít 1 / 40 z RCS ze Su-35S. Bohužel to nebyl způsobilý provozu pásmu ohrožení, aspekt, nebo zda Su-35S byl čistý, nebo naloženého s externími sklady. RCS ze Su-35S, hlava-na v X-pásmu, nebyla zveřejněna, ale vzhledem k rozsáhlé RAM použít léčbu by mohl být jako minimum jak 0.5 - 2 m2 za čistý letadla bez obchody. Pokud se tato byla pravda, pak PAK-FA X-band čelní RCS bude řádově -13 až -19 dBSM. Takový výkon by byl v souladu s formování design, ale ne s použitím zralé RAM a RAS na totéž.

Analýza taktických možností, jak byly zveřejněny v březnu 2009, předpokládá, PAK-FA dopředu sektoru X-band RCS asi -20 dBSM, která se vejde vnější obálky na zveřejnění Suchoj téměř přesně5,6.

Rusové tvrdí, že design má motor infračervené opatření na snížení podpis, ale tyto nebyly upřesněny. Konvenční AXI-symetrické trysky design je obecně neúčinné, z infračerveného podpisu výhledu, jak trysky úpony jsou vystaveny radiátory a válcové výfukového otvoru vyzařuje do kuželový svazek za letadla.

Použití 3D trysek TVC s vysokým úhlem sazby, které jsou plně integrovány do DFCS by představují příležitosti k minimalizaci RCS příspěvky plynoucí z aerodynamického povrchu pohyby kontrolu, tím, že zaměstná pokud možno TVC ovládací prvky pro primární rozteč, roll a vybočit kontrola při provádění kradmý průnik. Vzhledem k tomu, že tento režim letu s sebou nese let výletních konfiguraci, a jemný otáčecími manévry, aby se minimalizovalo bank úhly, pozorovatelně velké ovládací vstupy průhyb bude neobvyklá a proto velmi zřídka. V důsledku toho hřiště, a vybočit sazby vyvolané TVC pouze systém by roll být dostačující pro většinu ovládání vstupů do kradmé pronikání režimu letu.

Žádné komentáře:

Okomentovat